Idiote chauffeurs die dubbelen voor een zebrapad!

Maandag gezien aan het station van Halle hoe een auto stopte om 2 dames te laten oversteken, en een andere auto de eerste probeerde voorbij te steken.

Die tweede is net op tijd gestopt voor de 2 dames, maar dan nog grof genoeg om de vinger op te steken naar de andere chauffeur om dan al toeterend door te rijden.

Dat heb ik al meer gezien. In plaats van beschaamd in een hoekje te kruipen of te erkennen dat je een fout hebt gemaakt, ga je de andere richting uit : absolute DENIAL (President Bush kan er ook wat van, vind ik).

Dan ga je absoluut ontkennen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt en er ook nog eens op doorgaan om zo de tegenstander te overtroeven. Soms werkt het ook nog ook.

Zo werd een vriend van mij in Brussel op de kleine ring een paar jaar geleden bijna overreden op een zebrapad (met lichten) door een auto met 2 personen in die een linksaf maakten op het kruispunt en een paar meter verderop voor het rode licht moesten stoppen.
Hij stapt op hen af, klopt op het ruitje en vraagt hen dat ze toch wel een beetje beter willen oppassen. Waarop de ruit wordt neergelaten en hij in zijn gezicht gespuwd wordt en ze door rijden.
Hij had dit totaal niet verwacht en bleef totaal verbouwereerd achter.

Zelf ben ik al met de dood bedreigd doordat ik op een klojo zijn auto met het vlakke hand geslagen heb omdat hij mij bijna mee had. Hij passeerde op een centimeter voor mijn neus als ik het zebrapad overstak (mét groen licht voor mij). Typische road rage dat ik over mij heen kreeg.

Typisch voorbeeld dat veel chauffeurs negeren of niet weten : chauffeur slaat links af op een kruispunt in een nieuwe laan of straat en de voetgangers zijn daar aan het oversteken op het zebrapad met lichten. De chauffeurs worden geacht te stoppen, maar er zijn er veel die er maar doorstuiven.

Er is niet echt veel dat je hier tegen kan doen tegen zo’n klojo’s, tenzij hun nummerplaat neerschrijven en klacht indienen. Maar ik heb het idee dat dit voor vele mensen een beetje te ver gaat en dat ze de moeite en de tijd en het lastig gevallen worden er niet voor over hebben (en ik begrijp dat compleet).

In mijn geval lucht ik mij via mijn blog. Das toch nog iets.

Geef een reactie

