Tweede Band Trottoir Rijders

Weer iets nieuws gevonden om mijn gram op uit te kieperen : de trottoir rijders.

Ik bedoel hiermee die automobilisten die in een te smalle straat zoals de Pastoor Bernaerts straat  (waar de Zilverberk school is) elkaar tegenkomen en toch persé allebei tegelijkertijd doorwillen en er dan maar even voor op het trottoir wippen. Opzij opzij opzij, ikheb verschrikkelijke haast… Want ze moeten hun kinderen afzetten / hebben ze afgezet en moeten naar hun werk, en ze moeten door.

Spijtig genoeg lopen er op dat trottoir ook nog voetgangers rond. Met kinderen. In een koets. Zoals ik. Die dat niet appreciëren.
Spijtig voor mij staan er geen paaltjes op de stoeprand (dat zou het wildparkeren bij het ophalen van kinderen ook ineens serieus verminderen) en is de stoeprand zelf heel laag. Wat dus betekent dat te pas en vooral, te onpas, het trottoir wordt gebruikt als tweede band.

Ik heb mij al serieus moeten inhouden om niet een stamp te geven op het koetswerk van de zoveelste auto die mij op enkele centimeters voorbij zoeft. Want dat is het vooral dat mij stoort – je ziet die (vaak dure) auto op de stoeprand wippen en dan recht op je af komen suizen, om dan op het laatste moment terug op de rijweg te gaan.

En op dat moment besef je dat je lot volledig in de handen ligt van die bestuurder. Maakt hij een fout, en geeft hij verkeerdelijk plank gas of draait hij niet genoeg aan zijn stuur, ben je eraan. En niet alleen jij, maar ook nog je kinderen.

Ik heb al nachtmerries genoeg dat de koets uit mijn handen wordt gerukt door een auto als ik de straat oversteek smorgens, ik hoef er geen bij te hebben waarbij ze frontaal op mij af rijden !

Dus alstublieft beste autorijders, doe mij een plezier en blijf op de weg rijden ipv van beginnen te zigzaggen op de weg en de stoep. Het verlaagt mijn stress, en u vermijdt potentiele blutsen in koetswerk.

Geef een reactie

