Hoe vul je een PMD zak het best op ?

Ergens in’t verschiet ligt nog een post of twee, drie over Halle Carnaval, maar dat is als ik wat meer tijd heb…
Nu moet je het doen met een zeer nuttige, maar waarschijnlijk ook vrij saaie post over PMD zakken en hoe ze op te vullen. Allemaal in het kader van de laatste nieuwe hype van zo groen mogelijk te leven.

Zoals ik in mijn vorige post reeds aanhaalde, vul ik één PMD zak per maand. En dan nog heb ik plaats over. En als ik langs de straten wandel in mijn buurt kom ik bij 3 op de 4 mensen zakken buiten tegen die vol liggen met niet platgestampte plastik flessen, schots en scheve drink cartons, en blikjes her en der.

Mijn taktiek om een PMD zak te vullen :

1. De taktiek van het platdrukken :

  • druk alle plastik flessen plat, of zo goed plat als je kan met je handen en dan de dop er weer op
  • stamp alle blikjes plat
  • druk alle drank cartons en briks plat

2. De taktiek van het invullen van je zak :

  • alle drank cartons en briks gaan aan de BUITENKANT van je PMD zak, als een soort van extra muur die je opbouwt. Naargelang de zak zich opvult neem je gewoon de platgedrukte kartons en steek je ze boven op de andere reeds platgedrukte kartons
  • in’t midden komen alle platgedrukte blik en plastic flessen, indien mogelijk in dezelfde richting.

En dat is het !! Voor een gezin van 4 personen is het dan geen enkel probleem om een maand of meer te doen over een PMD zak te vullen.

Geef een reactie

