De Vuilzakken van Halle Nieuwe Versie…

Tedoemme, toch nog iets gevonden op deze schone zomerdag waarover ik me druk genoeg kan maken om een postje te schrijven: de vuilzakken van Halle.

Recent nieuwe rollen gaan halen – 20 euro per rol van zakken van 50 liter !!!

Tegenover vorig jaar betaal je nu meer voor minder : het lintje dat er namelijk in verwerkt zat is nu ook verdwenen – dat betekent dat je hem niet zo maar kan toetrekken als de zak vol is, maar dat je
* ofwel plaats verliest omdat je een “strikske” rond de zak moet doen
* ofwel hem goed volpropt en dan er tape over moet plakken om hem toe te doen

Als hij tenminste niet kapot scheurt…

En dat allemaal voor een paar cent minder werkingskosten… of een paar cent meer winst ???

Ik kan begrijpen dat Halle accijnzen vraagt op de vuilzakken, maar dat ze der verdorie tenminste dan van goede kwaliteit leveren !!

Als je de werkelijke kostprijs van zo een rol zakken wil weten, in de Colruyt liggen in dezelfde rayon ook zakken van het merk “Colruyt”. Zwart, 60 liter, 20 zakken voor… 0,99 € !!

Conclusie: Halle profiteert, maar profiteren de Hallenaars ?

2 comments

  1. mmm, de zakken zijn beter dan vroeger, lijkt me; die van vorig jaar met het lintje scheurden naar mijn mening veel makkelijker dan de nieuwe nu … of …

    • Inderdaad, ze scheuren nu wat minder snel, die met het lintje moest je heel voorzichtig toetrekken, maar is er nu echt geen ene vuilzakkenmaker die én een goede kwaliteitsvuilzak kan maken én een lintje kan erin krijgen ?

      Mischien had ik het beter opgenomen als ik er ergens iets over had gelezen, nu heb ik gewoon het gevoel dat ze er nog iets vanaf gepietst hebben om meer winst te maken…

Geef een reactie

