Ook een spam mail gekregen van reizen.be ? Laat het weten !

Sinds een paar dagen krijg ik regelmatig een mail van reizen.be in mijn mailbox over mooie stranden, zomervakanties, etc.  Soms van zomervakanties.be soms van reizen.be. Je komt in ieder geval iedere keer op de reizen.be website terecht.

Alleen toch één ding : ik heb mij hier nooit voor ingeschreven ! Nooit, jamais, nada !

Je kan je wel uitschrijven, maar ik dacht dat ik dat gisteren al eens gedaan had!? Vandaag dan nog maar eens.

Dan toch maar eens gaan kijken wie dat deze website runt ? En toevallig is de “Wie zijn we” daar toch wel niet ingevuld zekers ! Ah, maar in de Disclaimer vind je dan wel weer wat meer info terug.

De reizen.be website is (op dit moment in de tijd) eigendom van  Bart De Sloover (barvee.be), die volgens zijn website samenwerkt met grote reisagentschappen.

Hun slogan is : wij weten waar uw klanten zitten. Yeah right, via aangekochte databases zekers ? Hoe anders krijg ik opeens mails van hen toegestuurd ? Het zal niet via double-opt-in mailadressen zijn !!!

Ze hebben niet alleen reizen.be, maar ook zomerbrochure.be, zucht.be, reisfanaten.be, vermageren.be, kustonline.be, etc. Allemaal websites die waarschijnlijk niets anders dan aan linkbuilding doen, en zoveel mogelijk email adressen verzamelen, als ze al niet gebruikt worden zoals voor reizen.be.

Ik ga het even in de gaten houden, of ik nog een mail krijg. Misschien krijg ik er nu eentje van zomerbrochure.be, daar heb ik me nog niet uitgeschreven (of ingeschreven)…

En als ik nog zo’n mailtjes krijg, dan ga ik toch eens wat meer contact opzoeken met die mensen – en ineens dan ook de ombudsman.

 

 

 

 

One comment

  1. ja ik heb er ook meerdere gekregen, uitschrijven lukt blijkbaar niet (kan een “truck” zijn zodat “ze” weten dat je je email heb bevestigd. IK dacht dat ik het eergister geblockt had maar blijkbaar niet of “ze” hebben een manier om ook daaromheen te komen. Ik zet niet mijn email in deze respons, maar een generieke (sorry wordpress hacks zijn te frequent).

Geef een reactie

